Naujas požiūris į senėjimą

Sakoma, kad negalima išmokyti senų šunų naujų gudrybių, tačiau nauji tyrimai rodo, kad galite išmokyti pasenusias žiurkes naujų garsų, jei tos pamokos trunka nelabai ilgai.
Tyrėjai iš Monrealio McGill universiteto Neurologijos instituto ir ligoninės ištyrė senėjimo poveikį neuroplastiškumui , smegenų daliai, kuri apdoroja klausos informaciją. Neuroplastika reiškia smegenų gebėjimą modifikuoti jo ryšius ir funkcijas reaguojant į aplinkos dirgiklius ir yra labai svarbus mokymosi procesams. Jaunų smegenų plastiškumas yra labai didelis. Kai mes senstam, plastiškumas mažėja kad stabilizuotume tai, ką jau išmokome. Šį stabilizavimą iš dalies kontroliuoja neurotransmiteris, vadinamas gama-aminobutyro rūgštimi (GABA), kuris slopina neuronų aktyvumą.
Mokslininkai patikrino hipotezę, kad kai mes senstame plastiškumo stabilizavimo procesai sutrinka. Jie atliko eksperimentą, kuriame žiurkės buvo veikiamos tam tikro dažnio garsu ir įvertino, kaip neuronai smegenų smilkinio skilties žievėje prisitaiko savo atsakais. Jie nustatė, kad vyresnio amžiaus suaugusių žiurkių neuronai yra labai jautrūs veikiamam garso dažniui, tačiau tai nebuvo nustatyta su jaunesnėmis suaugusiomis žiurkėmis. Poveikis vyresnio amžiaus suaugusioms žiurkėms greitai išnyko. Tai reiškia, kad plastiškumas iš tiesų buvo sutrikęs. Tačiau didinant neurotransmitorių koncentraciją kitoje vyresnio amžiaus žiurkių grupėje, garso sukeliami smegenų žievėje pokyčiai truko ilgiau. Šios išvados rodo, kad smegenų gebėjimas pritaikyti savo funkcines savybes neišnyksta esant amžiui. Priešingai, jie pateikia įrodymų, kad iš tikrųjų plastiškumas padidėja, bet yra sutrikęs vyresnėse smegenyse dėl sumažėjusio neurotransmiterių kiekio. Apskritai išvados rodo, kad didėjantis neurotransmiterių kiekis gali pagerinti mokymosi procesą senstančiose smegenyse.
Darbas parodė, kad senstančiose smegenyse, priešingai nei plačiai paplitusi sąvoka, yra daugiau plastikos nei jaunų suaugusių individų, – sako prof. Cisneros-Franco . „Tuo tarpu šis padidėjęs plastiškumas reiškia, kad pokyčiai, pasiekti per stimuliavimą ar mokymą, buvo nestabilūs. Tačiau mes taip pat parodėme, kad šį nestabilumą galima sumažinti naudojant kliniškai prieinamus vaistus.
Tekstas: redakcijos info.

Parašykite komentarą