Performansas “Idealizacija”

 
Birželio 6 d. 10 val. ryto Kauno suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centre įvyko, performansų kūrėjo Tomo Lagūnavičiaus pradėta ir sėkmingai vykdoma tradicija, performanso rytas. Kuriame vyko jau 11-ąjį iš 100 -ojo performansas „Idealizacija“.
Idealizacija – ko nors vaizdavimas geresnio, gražesnio, negu iš tikrųjų yra; ko nors laikymas tobulybe, idealu, dažnai net nepagrįstas teigiamas objekto vertinimas. Jis priklauso nuo vertinimo kriterijaus, vertinančiojo kompetencijos ir kitų veiksnių; reiškiasi įvairiose srityse (moralinėje, estetinėje ir kitose).
Performansą „Idealizacija“ galima priskirti prie jutiminių performansų. Svarbiausi patyrimai buvo susiję su skoniu ir kvapu. Autorius T. Lagūnavičius prieš savo performansą kalbėjo taip: „Svarbiausias šio performanso aspektas – buvimas kartu. Mes turėsime tam tikrą materiją ir su ja kontaktuosime. Svarbiausias jos tikslas yra idealizuoti mus. Tai bus skatinimas mums bendrauti tarpusavyje. Kiekvienas kalbėsimės apie tai, kas mums svarbu. Tačiau visos eigos numatyti iš anksto nėra įmanoma.“
Šio performanso esmė – veiksmas, kuris būtų nukreiptas į tam tikrą objektą ir jį vienaip ar kitaip pakeistų. Tie objektai gali būti įvairūs: maistas, mūsų aplinkos daiktai, tam tikros medžiagos, savas ar net svetimas kūnas. Šiame kūrinyje autorius objektu pasirinko sūrį. Tad šį kūrėjo darbą galime drąsiai priskirti skonio ir kvapo performansų grupei. T. Lagūnavičiui šis objektas siejasi su provansu, Prancūzija ir vasara, kai turime galimybę daugiau laiko praleisti kartu ir niekur neskubėti. Šis kūrinys – vienas aktyviausių performansų, kuriame buvo iš ties daug dalyvių. Jie turėjo ne tik patys pjaustyti sūrį, bet ir kurti kompozicijas savo lėkštėse, derinant sūrį su kitais užkandžiais, jausti jų skonius ir kvapą. Anot, performanso autoriaus tai – vienas pozityviausių jo kurtų performansų: „Manau, kad šis performansas suteikė daugiausiai pozityvių minčių ir pojūčių, net tik man, bet ir kitiems performanso dalyviams, kurie „glostė“ savo gomurį maloniais skoniais. Manau, kad ateityje tokio pobūdžio performansų, kuriuose dominuotų tam tikri pojūčiai ir patyrimai, bus daugiau.“

Parašykite komentarą