1. Tikslas – padėti vaikams geriau realizuoti savo resursus, rezervu
Šiandien pradedame Šiuolaikinės edukologijos ciklą. Tikslas – padėti vaikams geriau realizuoti savo resursus, rezervus, gebėjimus, talentus. Pirmiausiai užduokime vaikui klausimą: ,,Ką tu norėtum gyvenime pasiekti, koks tavo tikslas ir kaip tu tai padarysi?” Jeigu vaikas turi kelias svajones, tai galima jam pasiūlyti kelias karjeras. Toliau jis turi numatyti, ką jis veiks, kaip ir ,svarbiausia, kas jį skatins. Tik atsakius į visus klausimus, bus galima padėti vaikui, patarti, kaip pasiekti užsibrėžtų tikslų. Kas? Ką? Kaip? Kur? Kada? Kas skatina? Būtinai atsakykite. Sėkmės Jums, siekiant geresnės ateities vaikui!
KAIP MOKYTIS? 2 laida
Suteikite mokiniui greitų rezultatų pojūti. Iš pradžių labai svarbu, kad vaikai pajusti sėkmę. Tai reiškia, kad vaikas turėtų pamatyti, kad įdėjęs nedaug pastangų, jis pasiekė kažko daugiau negu tai, kas atrodė sunku.
Pavyzdžiui, yra įvairių mnemonikų,
padedančių lengviau ir greičiau įsiminti informaciją. Tarkime, vaikas neprisimena planetų išsidėstymo tvarkos – su juokingo rimo pagalba jis išmoksta greitai. Toks greitas pokytis sukuria ,,wow” efektą ir motyvuoja toliau mokytis. Kaip paprasta !
Soc. m. dr., edukologas Tomas Lagūnavičius
KAIP MOKYTIS? 3 laida
Nereikalaukite visko iš karto. Egzistuoja ,,1 procento” taisyklė, t. y. kasdien ką nors daryti tik 1% geriau nei vakar (beje, tai tinka ir suaugusiesiems). Tempą didinkite palaipsniui. Jei vaikas per dieną perskaito po puslapį, nereikia reikalauti, kad rytoj staiga perskaitytų 10. Krūvį didinkite palaipsniui, kad ir 1 procentu. Neįtikėtina, kad bėgikas bėgs 10 kartų greičiau šiaip sau. Ir niekas nereikalauja, kad sunkiaatlečiai iš karto spaustų 10 kartų daugiau. Čia tas pats principas. Leiskite vaikui perskaityti puslapį ir dar vieną sakinį. Taip palaipsniui didindami apimtį pasieksite daug geresnių rezultatų nei iškart pradėdami sakyti: ,,greičiau, aukščiau, stipriau“.
Soc. m. dr., edukologas Tomas Lagūnavičius
KAIP MOKYTIS? 4 laida
Naudokite įpročių stebėjimo priemonę. Kad vaikas būtų motyvuotas ką nors daryti, jis turi išsiugdyti kasdienį įprotį. Jis turi matyti, kad atlikti bet kokį veiksmą kiekvieną dieną nebeatrodo sunku, bet tampa paprasta ir pažįstama. Svarbiausia tai daryti kiekvieną dieną, pavyzdžiui, visą mėnesį vaikas kiekvieną dieną ,,sekiklyje“ nuspalvina atliktus darbus pagal punktus (beje, galima nuspalvinti pagal spalvą, nurodant, kokia lengva/sunki buvo užduotis vaikui) ir mėnesio pabaigoje už darbą gauna paskatinimą. Iš anksto susitarkite, kas tiksliai tai bus: išvyka į teatrą ar į kavinę, išvyka į gamtą, apsilankymas žaidimų kambaryje.
Soc. m. dr., edukologas Tomas Lagūnavičius
KAIP MOKYTIS? 5 laida
Sveiki, penktas patarimas – nusistatykite miegojimo laiką. Atsigulkite laiku, geriausia apie 10:00 valandą vakaro, išsimiegokite ir, ypač jeigu reikia pasikartoti medžiagą, prabudę skirkite laiko pasikartoti, po to eikite į mokyklą. Nustebsite -viskas bus puiku.. Jei neišsimiegate, tuomet pamokose negalite susikoncentruoti, išmokti, lieka daug mokytis namuose – problema. Išspręskime ją: laiku atsigulkite, laiku atsikelkite.
Soc. m. dr., edukologas Tomas Lagūnavičius
KAIP MOKYTIS? 6 laida
1. Visiškos įtraukties modelis
2. Įtraukties modelis su besimokančiojo ištraukimu į pritaikytas ugdymo erdves ir aplinkas (Danijoje vad. Šliuzas)
3. Srauto modelis
P. S. Mokytojas/auklėtojas-kuratorius
Soc. m. dr., edukologas Tomas Lagūnavičius
Laidų ciklas Praktinė edukologija KAIP MOKYTIS? 7 laida
Antras būdas: trijų lygių motyvavimo sistema šeimoje
1. Super
2. Vidutinis
3. Bazinis
Soc. m. dr., edukologas Tomas Lagūnavičius