Vartojamos sąvokos:
Kontrolinis darbas – žinių, gebėjimų, įgūdžių parodymas arba mokinio žinias, gebėjimus, įgūdžius patikrinantis ir formaliai vertinamas darbas, kuriam atlikti skiriama ne mažiau kaip 30 minučių.
Laikinoji grupė – mokinių grupė dalykui pagal modulį mokytis, diferencijuotai mokytis dalyko ar mokymosi pagalbai teikti.
Centro ugdymo planas – centre vykdomų ugdymo programų įgyvendinimo aprašas,
parengtas, vadovaujantis bendraisiais ugdymo planais.
Pamoka – pagrindinė nustatytos trukmės nepertraukiamo mokymosi organizavimo forma.
Specialioji pamoka – pamoka mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, skirta įgimtiems ar įgytiems sutrikimams kompensuoti, išskirtiniams asmens gabumams ugdyti.
Specialiosios pratybos – švietimo pagalbos teikimo forma mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, padedanti įveikti mokymosi sunkumus ir sutrikimus.
Dalyko modulis – apibrėžta, savarankiška ir kryptinga ugdymo programos dalis.
Mokymosi būdų ir formų pasirinkimo galimybės Centre:
- Grupinis kasdienis arba nuotolinis – pamokos vyksta 5 dienas per savaitę;
- grupinis neakivaizdinis – pamokos vyksta 1 dieną per savaitę (šeštadienį) arba 2 vakarus per savaitę;
- pavienis nuotolinis – konsultacijos vyksta pagal mokinio poreikį ir susitarimą su dėstančiu mokytojų;
- pavienio mokymosi forma ugdymosi šeimoje mokymo proceso organizavimo būdas – teikiamos mokiniui konsultacijos (jei to pageidauja tėvai (globėjai, rūpintojai) ir (ar) mokinys);
- pavienis savarankiškas – konsultacijos vyksta pagal mokinio poreikį ir susitarimą su dėstančiu mokytojų.
Mokiniui siūlomų papildomai pasirinkti dalykų:
- Nuo 6 klasės visi mokiniai pasirenka antrąją užsienio kalbą – rusų, anglų, vokiečių kalbą;
- jaunimo klasių ikiprofesinio ugdymo dalykams (Verslo vadybai, Dizainui ir Žurnalistikai ir leidybai 8 klasėje skiriama po 1 savaitinę pamoką – įvadinis kursas). Nuo 9 klasės jaunimo klasių mokiniai ikiprofesinio ugdymo dalykus laisvai renkasi;
- III–IV gimnazijos klasėse mokiniai renkasi informacinių technologijų kursą, II užsienio kalbą (anglų, vokiečių, rusų);
Vertinimas:
- Mokinių, besimokančių pagal Pagrindinio ugdymo ir Vidurinio ugdymo programas, pasiekimams vertinti taikoma 10 balų vertinimo sistema;
- Dorinio ugdymo, žmogaus saugos, ekonomikos ir verslumo, pilietiškumo pagrindų, ikiprofesinio mokymosi dalykų ir socialinės – pilietinės veiklos pasiekimai įvertinami raštu „įskaityta“ arba „neįskaityta“;
- Asmeninė mokinio pažanga jaunimo klasėse matuojama kiekvieną mėnesį; suaugusiųjų mokinių pažanga stebima vieną kartą per trimestrą.