Formalusis ugdymas

Vartojamos sąvokos:

Kontrolinis darbas – žinių, gebėjimų, įgūdžių parodymas arba mokinio žinias, gebėjimus, įgūdžius patikrinantis ir formaliai vertinamas darbas, kuriam atlikti skiriama ne mažiau kaip 30 minučių.

Laikinoji grupė – mokinių grupė dalykui pagal modulį mokytis, diferencijuotai mokytis dalyko ar mokymosi pagalbai teikti.

Centro ugdymo planas – centre vykdomų ugdymo programų įgyvendinimo aprašas,

parengtas, vadovaujantis bendraisiais ugdymo planais.

Pamoka – pagrindinė nustatytos trukmės nepertraukiamo mokymosi organizavimo forma.

Specialioji pamoka – pamoka mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, skirta įgimtiems ar įgytiems sutrikimams kompensuoti, išskirtiniams asmens gabumams ugdyti.

Specialiosios pratybos – švietimo pagalbos teikimo forma mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, padedanti įveikti mokymosi sunkumus ir sutrikimus.

Dalyko modulis – apibrėžta, savarankiška ir kryptinga ugdymo programos dalis.


Mokymosi būdų ir formų pasirinkimo galimybės Centre:

  • Grupinis kasdienis arba nuotolinis – pamokos vyksta 5 dienas per savaitę;
  • grupinis neakivaizdinis – pamokos vyksta 1 dieną per savaitę (šeštadienį) arba 2 vakarus per savaitę;
  • pavienis nuotolinis – konsultacijos vyksta pagal mokinio poreikį ir susitarimą su dėstančiu mokytojų;
  • pavienio mokymosi forma ugdymosi šeimoje mokymo proceso organizavimo būdas – teikiamos mokiniui konsultacijos (jei to pageidauja tėvai (globėjai, rūpintojai) ir (ar) mokinys);
  • pavienis savarankiškas – konsultacijos vyksta pagal mokinio poreikį ir susitarimą su dėstančiu mokytojų.

 Vertinimas:

  • Mokinių pasiekimams vertinti taikoma 10 balų vertinimo sistema;
  • Dorinis ugdymas; Pilietiškumo pagrindai; Gyvenimo įgūdžiai; matematikos dalyko privalomas modulis „Planimetrija“; informatikos modulis ,,Duomenų tyrybos, programavimo ir saugaus elgesio pradmenys“; Socialinė-pilietinė veikla, vertinama „įskaityta” arba „neįskaityta”.
  • Asmeninė mokinio pažanga jaunimo klasėse matuojama kiekvieną mėnesį; suaugusiųjų mokinių pažanga stebima vieną kartą per trimestrą.