Atidaryta paroda „Antiherojiškos epochos žemėlapiai“

Šiuolaikinio meno ir mokslo centre atidaryta vizualinių menų paroda „Antiherojiškos epochos žemėlapiai“. Meno kūrinių autorius – Tomas Lagūnavičius.
Paroda „Antiherojiškos epochos žemėlapiai“ dislokuojasi ne vienoje vietoje, bet apima keturias Šiuolaikinio meno ir mokslo centro erdves, iš kurių yra dvi lauke ir dvi viduje. Konstruojamos konceptualios konstrukcijos atspindi pagrindinį herojų gyvenimo suvokimą, t. y. kraujo klausimą, tad ryški raudona spalva atsispindi visuose kūriniuose.
Parodos pradžia lauke. Čia ypatingai naujai atrodo „Intentional Red“ (intencionalaus raudonumo) instaliacija, matoma 8 objektus jungiančioje kompozicijoje, kur pateikiamas sužeistas, kraujais pasruvęs herojus. Žengiant į vidų, įdomi „Animal Light“ (gyvulinės šviesos) instaliacija, kurioje herojus gali papulti į pozityvios arba negatyvios šviesos lauką. Tik herojaus poelgis kritinėje situacijoje lemia tai, kuo jis tampa – herojumi arba bailiu. Ir tas tikėjimas, kad turi būti visada apšviestas ar negatyvia, ar pozityvia šviesa, kuria herojaus gyvenimo įtampą. Šios įtampos šiuolaikinis žmogus nejaučia. Dabar visai nėra svarbu kaip tu elgiesi, svarbiausia koks tavo įvaizdis feisbuke ar tviteryje – sako autorius.
Ypatingai atrodo „Anti-Hero Statika“ (antiherojinė statika), t. y. paveikslai, kur pilkos spalvos žaismu pateikiama herojaus kasdienybė, kuri suvokiama kaip sustingusi statika, kurioje niekas nesikeičia. Paveikslai „Logic-free“ (laisva logika) atspindi psichologinę herojaus būseną, kuomet jis neturi tikslo, tampa „laisvas nuo logikos“. Herojui prasideda haliucinacijos, matomi kažkokie gyvūnai, tarpusavy susipynusios žuvys, tačiau tuo pačiu nieko nereiškiančios. Ir tuomet, remdamasis „nelaisva logika“, jis bando kurti savo gyvenimo matricas, žemėlapius, bet visa antipozityvu ir neparemta žinojimu, o tai gerai atspindi „Anti-Liang-Chih“ (antižinojimo) ir „Anti-Positive Period“ (antipozityvistiniame periode) paveikslų ciklai. Fotošopu kurti paveikslai sukuria galimybę pažvelgti į herojaus vakarinius apmąstymus, kurie suskyla ir dekonstruoja iš vientiso nesibaigiančio herojinio įvykio į atskirus rėmus, gyvenimo salas, trupinius.
Ir pabaigai – ironiškas betoninių konstrukcijų ciklas, kuriame matome „Anti-Heroes Graves“ (antiherojų kapus), jų prisirišimus ir įklimpimą į pilką betoninę kasdienybę.
Parodos autorius Tomas Lagūnavičius XX a. epochos suvokimą vizualizuoja lengva ironiška forma nebandydamas mokyti, auklėti, indoktrinuoti. Ši galimybė paliekama žiūrovams.
Norite pabūti herojų epochoje?
Aplankykite parodą jau dabar!
Straipsnį parengė: A. Jačėnienė

Parašykite komentarą